3
5
2
4
e090e2d7676e241ad00c07f123875dff.jpg
3
5
2
4
e090e2d7676e241ad00c07f123875dff.jpg
  • το σχολείο μας

bazaar


Σούλι

Μία ακόμη διάκριση για το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας

Έχουμε την τιμή να ανακοινώσουμε στους μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και φίλους του σχολείου μας, ότι η σχολική μας μονάδα συμμετείχε στο διαγωνισμό , τον οποίο διοργάνωσε ο Δήμος Σουλίου, με τίτλο: «Σούλι: Εικαστική προσέγγιση μιας ιστορικής περιοχής από τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας», με ευκαιρία τις ετήσιες γιορτές του ιστορικού μαρτυρικού τόπου. Στο διαγωνισμό αυτό κέρδισε το πρώτο βραβείο, με ατομικό έργο ζωγραφικής, η μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, Ρεμπέκα Κόντρα.
Αξίζουν, γι αυτό, πολλά συγχαρητήρια ιδιαίτερα στη μαθήτρια, Ρεμπέκα Κόντρα, για την εικαστική απεικόνιση του ιστορικού θέματος, αλλά και στη δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης, κ. Κωνσταντάκου Ελένη – Γεωργία, για την υποστήριξη που προσέφερε στο τμήμα της, με στόχο τη συμμετοχή των μαθητών στον παραπάνω διαγωνισμό. Η βράβευση και η απονομή των επαίνων συμμετοχής στις σχολικές μονάδες πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 28 Μαΐου 2016, στο ιστορικό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου «Βούλγαρη», στην Παραμυθιά, την οποία παρακολούθησε πλήθος κόσμου.
Η διάκριση αυτή της μαθήτριάς μας, είχε ως αποτέλεσμα, η κριτική επιτροπή να επιχορηγήσει το σχολείο μας με έναν φορητό υπολογιστή, ο οποίος έχει ήδη παραληφθεί και χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας. Ευχαριστούμε γι αυτό όλοι την μαθήτρια, Ρεμπέκα Κόντρα και την δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης, κ. Κωνσταντάκου Ελένη – Γεωργία και δεσμευόμαστε ότι το σχολείο μας θα συνεχίσει να έχει ουσιαστική παρουσία σε όλα τα πολιτιστικά και ιστορικά δρώμενα της περιοχής μας, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι δεν προσφέρει μόνον γνώσεις στους μαθητές του, αλλά αποτελεί το ίδιο σημαντικό πνευματικό φάρο για τη μικρή μας κοινωνία.

Ο Διευθυντής του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας

Γεώργιος Κύλλας

 

ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ

Οι Σουλιώτες ήταν απόλυτα συνειδητοποιημένοι ορθόδοξοι Χριστιανοί και μάλιστα ιδιαίτερα θρησκευόμενοι, αφού το κάθε γένος από τα μεγαλύτερα, είχε το δικό του προστάτη άγιο με εκκλησία αφιερωμένη στ’ όνομά του.

Οι κάτοικοι των χωριών, 60, με 70 στον αριθμό, της ημιορεινής και πεδινής γύρω περιφέρειας ήταν φόρου υποτελείς στους Σουλιώτες, οι οποίοι παρείχαν σ’ αυτούς τη δια των όπλων προστασία απέναντι στους εχθρούς. Κέντρο εξουσίας στην περιοχή ήταν το Σούλι που στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα είχε αποκτήσει το χαρακτήρα της ανεξάρτητης ορεινής πολεμικής κοινότητας.

Η ανεξαρτησία των Σουλιωτών ήρθε σε σύγκρουση με το κέντρο της Οθωμανικής εξουσίας στην Ήπειρο, τα Ιωάννινα. Το 1787 ανέλαβε το πασαλίκι των Ιωαννίνων ο Αλή Πασάς Τεπελενλής. Το Φεβρουάριο του 1789, ο Αλή ξεκίνησε την πρώτη του εκστρατεία εναντίον του Σουλίου. Οι Σουλιώτες νίκησαν κι ο Αλή Πασάς αναγκάστηκε να συνάψει ειρήνη με ευνοϊκούς όρους για τους Σουλιώτες. Στη διάρκεια αυτής της ειρήνης, ο Αλή Πασάς συγκέντρωσε μεγάλο στρατό για να επιτεθεί δήθεν εναντίον του Αργυροκάστρου. Σκοπός του βέβαια η υποταγή του Σουλίου και για να το πετύχει αυτό χρησιμοποίησε ένα ακόμη δόλιο τέχνασμα κάλεσε τους Σουλιώτες για να πραγματοποιήσουν μαζί την πολεμική επιχείρηση. Ανταποκρίθηκε ο Λάμπρος Τζαβέλας κι ο γιος του Φώτος με μια μικρή ομάδα Σουλιωτών. Στην εκστρατεία προς το Αργυρόκαστρο, τον Ιούνιο του 1792, οι Σουλιώτες συλλαμβάνονται ενώ ο Αλή εκστρατεύει εναντίον του Σουλίου. Την οργάνωση της άμυνας ανέλαβε ο Γεώργιος Μπότσαρης, πολεμιστής με διοικητικές ικανότητες. Οι δυνάμεις του Αλή γνώρισαν συντριπτική ήττα κι ο ίδιος αναγκάστηκε να υπογράψει νέα συνθήκη ειρήνης και ν’ απελευθερώσει τους κρατούμενους Σουλιώτες.

Τον Ιούνιο του 1800, ο Αλή Πασάς εκστρατεύει για τρίτη φορά κατά του Σουλίου, επικεφαλής 1.000-1.500 Τουρκαλβανών. Στο Σούλι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι Μποτσαραίοι, το πολυπληθέστερο γένος ήδη το 1774 έχουν αποχωρήσει από το Σούλι κι εγκαταστάθηκαν στο Βουλγαρέλι. Παρ’ όλο που η επίθεση των Τουρκαλβανών απέτυχε για τρίτη φορά, ο Αλή διαπιστώνοντας την αδυναμία των δυνάμεών του οργάνωσε έναν πολιορκητικό κλοιό γύρω από το σουλιώτικο βουνό. Οι Σουλιώτες βρίσκονται σε δύσκολη θέση και λιμοκτονούν. Η πρόσβαση στο νερό είναι δύσκολη και τα πολεμοφόδια λίγα.
Τον Οκτώβριο του 1803 ο γιός του Αλή, ο Βελής καταλαμβάνει τον οικισμό του Σουλίου και προτείνει συνθηκολόγηση και αποχώρηση από τον τόπο ενώ άλλοι συσπειρώνονται γύρω από τον καλόγερο Σαμουήλ και οχυρώνονται στο Κούγκι.

ΚΟΥΓΚΙ

Στις 12 Δεκεμβρίου 1803 υπογράφεται η συνθήκη παράδοσης του Σουλίου και ξεκινάει η μεγάλη έξοδος. Τα γένη των σουλιωτών αποχωρούν από το Τετραχώρι με διαφορετική κατεύθυνση. Μόνο στο Κούγκι παραμένει ο Σαμουήλ με ελάχιστους Σουλιώτες οι οποίοι ανατινάχτηκαν όταν τους περικύκλωσαν οι Τούρκοι.

Το Σούλι κατακτήθηκε σαν τόπος, όμως οι ψυχές των Σουλιωτών παρέμειναν αδούλωτες. Διασκορπίστηκαν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και βοήθησαν αποφασιστικά στην ελληνική επανάσταση.

 

 

ΕΣΠΑ

«Πρόγραμμα Μέτρων Εξατομικευμένης Υποστήριξης Μαθητών με Αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - ΑΠ1» (MIS 520704), «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - ΑΠ6» (MIS 5000044), «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού - ΑΠ3» (MIS 453706) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», του ΕΣΠΑ 2007-2013 και του ΕΠΑΝΑΔ του ΕΣΠΑ 2014-2020

Οι Πράξεις αφορούν στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις.

Έχοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες – προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχε ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.

Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού.

Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλων δράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων του. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).

 

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 (MIS 520707, 485613, 485614) ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020

Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, (MIS 520707, 485613, 485614) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΠΑΝΑΔ του ΕΣΠΑ 2014-2020, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για έξι σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 και 2015-2016). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 (MIS 520707, 485613, 485614) «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής προκειμένου να υποστηρίζονται οι μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Για το σκοπό αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο προσωπικό.
Επίσης, στόχος των πράξεων είναι η υποστήριξη των μαθητών με το αναγκαίο προσωπικό (ΕΕΠ/Σχολικοί Νοσηλευτές και ΕΒΠ) ώστε να καταστούν λειτουργικοί κατά το χρόνο παραμονής τους στις σχολικές μονάδες σε Περιφέρειες όπου δεν καλύπτουν τα ΠΕΠ.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης τους στη σχολική κοινότητα με αποτέλεσμα τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού.

δραστηριότητες

Let's do it Greece!!!!
Let's do it 1ο !!!!

To A΄ Δημοτικό σχολείο Ηγουμενίτσας θα πάρει μέρος στη Δράση «Let's do it Greece» και καλεί μαθητές και γονείς στο ΔΡΕΠΑΝΟ την Κυριακή 17 Απριλίου 2016 και ώρα 10.30.

«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ»


Να κάνουμε πιο όμορφο και καθαρό τον τόπο μας!!!

Σας περιμένουμε!!!!!!!!!!!!


Καλώς ορίσατε

Σας καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του 1ου 12/Θ Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας. Όλοι οι εκπαιδευτικοί δουλεύουμε καθημερινά με ενθουσιασμό και αίσθημα ευθύνης με στόχο τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση των μαθητών και τη δημιουργία θετικού κλίματος που θα ενισχύει την κριτική ικανότητα.
Αρωγοί στην προσπάθεια μας αυτή και πολύτιμοι συμπαραστάτες θα είναι οι γονείς.

Το σχολείο μας ξεφεύγει από τα στενά όρια της εκπαιδευτικής κοινότητας και δημιουργεί αμφίδρομη σχέση τόσο με την τοπική κοινωνία, όσο και με όλη τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα του διαδικτύου.

Εδώ λοιπόν θα φιλοξενούνται οι δράσεις του σχολείου μας και θα μοιραζόμαστε σκέψεις προβληματισμούς γνώσεις και απόψεις, καθώς και τα επιτεύγματα των παιδιών μας.

Στοχεύουμε σε ένα σχολείο που θα το αγαπούν τα παιδιά αλλά και θα το εμπιστεύονται οι γονείς. Ένα σχολείο που θα είναι ανοιχτό στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής βάζοντας ως κέντρο το μαθητή και ανοιχτό σε καινοτόμες δράσεις. Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση και θα προετοιμάζει τον μαθητή για τη ζωή.

 

"Πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης"

 
Hμερίδα με θέμα την σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών που πραγματοποιήθηκε στην Ηγουμενίτσα με συνδιοργανωτές την περιφέρεια Ηπείρου, τον δήμο Ηγουμενίτσας και το πρώτο δημοτικό σχολείο της πόλης και με κεντρική ομιλήτρια την βουλευτή Έλενα Ράπτη.

 



οι Εκδηλώσεις μας

τα Βιβλία μας

οι Αίθουσές μας!

η Εργασία μας